Presentació

Em dic Ricard i sóc nascut a Sabadell, però durant gran part de la meva vida he viscut a Montcada i Reixac, el meu poble. Em dedico professionalment a ensenyar teoremes, a resoldre problemes i a fer demostracions. És a dir, sóc professor de matemàtiques de secundària. I el més curiós de tot és que m’encanta la meva feina!

Actualment tinc la sort de poder viure a la ciutat que més m’agrada del món: Barcelona. Potser trobeu aquesta afirmació una mica exagerada però ara mateix us explico el perquè d’aquesta afirmació tan contundent.

Al llarg de la meva vida he tingut la sort de poder visitar moltes ciutats del món: Girona, Tarragona, Reus, Paris, Londres, Buenos Aires, Mendoza, Salta, Rosario, Tucuman, Manchester, Liverpool, Oxford, York, Cambridge, Montpellier, Brusel.les, Oslo, Trondheim, , Reikjavik, Cape Town, Durban, Port Elisabeth, Johannesburg, Santiago de Chile, Arica, Antofagasta, Montevideo, Cuzco, Arequipa, Bangkok, Kuala Lumpur, Singapur, Yogjakarta, Denpasar, Tokio, Osaka, Hiroshima, El Cairo, Madrid, Granada, Málaga, Sevilla, Cádiz, Pnom Pehn, Hanoi, Singapur, Nova York, Roma, Nàpols, Palermo, Bari, Genova, Venècia, Torino, Milano,…

Totes aquestes ciutats tenen els seus encants, els seus avantatges, els seus inconvenients i probablement la meva és una opinió molt i molt subjetiva. D’altra banda sóc conscient que no és el mateix visitar una ciutat com un turista més que viure-hi realment. Així i tot continuo pensant que sóc un privilegiat al poder viure en aquesta bonica ciutat mediterrània.

Barcelona m’agrada perquè és una ciutat mitjana. Ni massa gran (París, Londres…), ni massa petita (Girona, Tarragona,..). Per sort està molt lluny d’esdevenir una enorme i despersonlitzada metròpolis com ara El Cairo o Tokyo!

Barcelona m’agrada perquè té mar i muntanya. D’acord! Hem estat molts anys d’esquena al mar però ja fa temps que les coses han canviat. I també és cert que Collserola no és una serralada de grans muntanyes però per a mi són una atalaia perfecte des d’on es pot contemplar la ciutat.

Barcelona també m’agrada pel seu clima mediterrani encara que reconec que durant els mesos calorosos la xafogor pot arribar a ser insuportable. L’hivern, però acostuma a ser suau. Res a veure amb els tristos hiverns dels països nòrdics o centreeuropeus o el clima extrem de ciutats com Nova York o Chicago.

Barcelona té barris molt turístics (potser massa!) però també té barris “normals” on la vida dels seus habitants transcorre allunyada de les grans masses aborregades i teledirigides. Barris on encara és un autèntic plaer perdre’s i vagar sense cap rumb predefinit. Estic parlant de Nou Barris, Horta, Les Corts, Poble Nou, Sant Andreu, La Verneda…

A Barcelona hi podem trobar vestigis romans, palauets i carrerons del gòtic medieval, edificis del neoclassicisme i per descomptat, moltíssims edificis i detalls modernistes. També hi podem trobar alguns edificis horrorosos que fan que aquesta ciutat tingui un punt d’imperfecció que també m’atrau!

En aquest blog us mostraré alguns dels meus raconets preferits de la meva estimada Barcelona. És probable que alguns d’ells ja els conegueu però estic segur que encara n’hi molts per descobrir.

Benvinguts al bloc!

open_house_2012_31

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

